Handelsbetingelser
Bestilling
Bestilling af varer sker via vores hjemmeside https://happelshop.dk/. Når du har bestilt en vare, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på mail. Dette er din bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling.
Efter vi har modtaget din ordre, og du har modtaget vores ordrebekræftelse, finder vi varen frem, pakker den og sender den afsted til dig. Da vi også har en fysisk butik, tages der forbehold for, at varer kan være udsolgt og der i sjældne tilfælde kan forekomme lagerfejl.
Når vi går i gang med at pakke varen, modtager du en mail fra os om, at vi er ved at behandle din ordre. Umiddelbart før vi afsender pakken, vil du modtage din faktura pr. e-mail.
OBS! Der kan forekomme forsinkelser på lageropdateringer ved udsalg – da der er ekstra travlt i butikken ved udsalg, og da vores webshop og butik har samme lager. Derfor kan det ske, at en vare, der listes som tilgængelig på webshoppen, er blevet solgt i butikken.
Betaling
Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner inklusiv moms, alle danske afgifter og told m.m. Betaling kan ske med Dankort, eDankort, Mastercard, Mastercard Debet, VISA og VISA Electron. Transaktionsgebyrer betales af kunden og tillægges købsbeløbet. Vi trækker ikke beløbet fra det betalende kort, før vi har klargjort varen til afsendelse. Er der lagerfejl, eller er varen udsolgt, trækker vi naturligvis ikke pengene fra det betalende kort.
Levering
Vi leverer til Danmark, samt det meste af Europa. Står dit land ikke på listen, når du bestiller, er du velkommen til at kontakte os på tlf.
TELEFON:+45 26 79 33 24.
Levering sker gennem GLS, og bestillinger, der er foretaget inden kl. 10 på hverdage, afsendes samme dag som bestilt. GLS Privat bestræber sig på dag til dag-levering i Danmark. Din pakke leveres til en GLS-pakkeshop nær dig.
Når du bestiller en vare, vælger du selv, hvilken GLS-pakkeshop du vil have pakken leveret til. Når din pakke er klar til afhentning, bliver du adviseret via e-mail og sms. Skal pakken leveres til et andet land, er der en leveringstid på 3-5 hverdage. Din pakke bliver leveret af GLS’ samarbejdspartner i det pågældende land.
Fragt
Alle varer sendes med GLS Privat. Køber du for under 1000 kr., er fragten 79 kr.
Fortrydelsesret
Happel yder altid 14 dages returret fra modtagelsesdato. Du kan derfor returnere din vare inden for 14 dage efter modtagelse. Din vare skal blot være poststemplet på d. 14. dag for at returretten er gældende. Returretten forudsætter, at varen returneres i samme stand som ved modtagelsen.
Varen skal være i original, ubeskadiget emballage og i ubrugt stand, så varen kan sælges igen. Idet den originale emballage repræsenterer en væsentlig værdi for Happel, vil din vare ikke kunne anses som værende returneret i væsentligt samme stand og mængde, hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget.
Samtidig skal det mærke, som varen er sikret med, være intakt. Er dette beskadiget eller på anden vis forsøgt opbrudt, frafalder returretten.
Du bedes vedlægge en kopi af faktura for købet eller et ordrenummer sammen med varen, således at vi kan finde din originale ordre i vores system og tilbagebetale beløbet til det kort, som ordren er betalt med. Vi udbetaler ikke beløbet kontant eller via bankoverførsel, men krediterer det betalings- eller kreditkort, som købet er foretaget med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort. Husk derfor at gemme din postkvittering som dokumentation for, at din vare er afsendt.
Varen kan enten sendes retur til vores adresse: Klaregade 7, 5000 Odense C, Danmark. Du kan også returnere din vare i vores fysiske butik inden for butikkens åbningstider. Disse åbningstider kan du finde på vores hjemmeside. Varerne må ikke sendes retur med DAO eller til pakkeshop.
Hvis du har fortrudt dit køb, eller skal have din vare byttet, betaler du selv forsendelsesomkostningerne for returnering af varen. Varer sendt til Happel pr. efterkrav, vil ikke blive modtaget.
Ønsker du at returnere varen i butikken, bedes du aflevere den til personalet i Happel, Klaregade 27, 5000 Odense C.
Husk at vedlægge en returformular i udfyldt stand, samt din faktura. Personalet giver dig en skriftlig kvittering på, at du har indleveret din returvare.
Bemærk venligst, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.
Vi gør opmærksom på, at returpakker, sendt som brev, ikke dækkes af forsendelsesforsikring, og eventuelt tabte pakker ikke kan drages Happel til ansvar. Vi opfordrer derfor altid vores kunder til altid at benytte forsendelse med forsikring, samt track and trace-muligheden.
Ombytning
Vi ombytter desværre ikke størrelser eller farver via vores webshop. Ønsker du at ombytte en vare, skal du som udgangspunkt returnere den efter ovenstående procedure og købe den ønskede vare på ny.
Ombytning af størrelser eller farver kan ske i butikken, såfremt varen er på lager. Butikken kan kun ombytte varer af samme eller højere værdi. Dette skyldes, at vi af sikkerhedsmæssige årsager kun kan give penge retur via webshoppens betalingssystem til det kort, der har gennemført betalingen i første omgang.
Ovenstående fortrydelsesret er kun gældende ved varer købt i vores webshop. Varer købt i vores fysiske butik er omfattet af andre retur- og ombytningsregler. Disse regler er anført på din købskvittering, når du handler i butikken. UDSALGSVARER købt i vores fysiske butik, kan IKKE ombyttes eller returneres!
Der gælder ligeledes andre handelsbetingelser ved køb af varer på et af vores lagersalg.
Reklamation
Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående mail- eller postadresse. Du har 2 års reklamationsret. Ved reklamationer senere end 6 måneder efter købet, skal køberen bevise, at fejlen var tilstede på købstidspunktet. Varen sendes tilbage til nedenstående adresse. Det er en forudsætning for reklamationsretten, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Du skal reklamere i rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Reklamationen kan ske skriftligt, enten via e-mail til shop@happelshop.dk, eller til nedenstående postadresse.
Ved reklamation på varer, der er blevet ødelagt under transport, vil vi altid bede om fotodokumentation af selve pakken og indholdet – dette bedes sendes til ovenstående e-mailadresse. Herefter vil du blive kontaktet med henblik på levering af en erstatningsvare.
Happel betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationsretten er berettiget. Vi forbeholder os retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare, frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller at du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.
Ved reklamation skal der vedlægges en købsfaktura, således at vi kan identificere orden.
Klagelink
Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal din henvendelse rettes til Happel, Klaregade 7, 5000 Odense C. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive din klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket hovedsageligt kun er relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmarks grænser. Du finder klageportalen her https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Ansvarsbegrænsning
Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl. Der kan forekomme lagerfejl, og der tages derfor forbehold for eventuelt udsolgte varer.
Personlige data
De oplysninger, du giver, når du handler med Happel, bruges kun for at kunne gennemføre din ordre. Happel sender ikke e-mail til kunderne uopfordret. Kunder vil kun modtage e-mails, der er direkte relateret til en handel. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage information om nye varer, samt specielle kampagner. Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev.
Alle informationer om kunder bliver brugt og opbevaret efter bestemmelserne inden for lovgivningen om databeskyttelse. Som kunde hos Happel har du ret til at sende en indsigelse mod registrering af persondata, og du har ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse omkring dem bedes sendes til: shop@happelshop.dk
Kontakt- og firmaoplysninger:
Varer returneres til følgende adresse:
Happel
Klaregade 27
5000 Odense C
Tlf.: +45 26 79 33 24
E-mail: shop@happelshop.dk
CVR: 35 38 94 74